Wij hebben gevoelens, maar meer nog hebben de gevoelens ons. (Anton Vloemans)

Zoeken

Nieuwsbrief

Personal branding

Bron: This is your wake-up call

ecember 2008 - Personal branding is je beste versie creëren. Jezelf herontdekken en opnieuw in de wereld zetten. Wanneer je ervoor kiest jezelf als een personal brand te manifesteren, doorloop je een traject langs vier stations:

1. Je begint bij het normbeeld door te inventariseren hoe je momenteel binnen je werk invulling geeft aan alle gestelde verwachtingen. De wijze waarop je invulling geeft aan de verwachtingen over je gedrag, is bepalend voor de verandering die je wilt en kunt maken in je professionele leven.

2. De tweede stap is een heldere inventarisatie van waar je nu staat: je testbeeld. Wie ben je als privé-persoon? Wat heb je te bieden in je professionele rol? Ken je ware sterktes en maak je er voldoende gebruik van? Kortom: stilstaan en de balans opmaken aan de hand van een persoonlijke/professionele audit.

3. De derde stap is de resultaten van je inventarisatie te gebruiken voor het formuleren van je wensen en ambities: het ideaalbeeld. Hier is het devies: durf te dromen! Stel jezelf de vraag wat je werkelijk drijft in je werk, wat je altijd zou willen blijven doen. Laat je niet remmen door allerlei praktische bezwaren en creëer op de tekentafel je meest sterke versie.

4. De vierde stap en laatste stap is de meest concrete: je toonbeeld in de wereld zetten. Dit is het moment om achter de tekentafel vandaan te kruipen en er vol voor te gaan. Wat ga je verwezenlijken binnen je professionele context? Wat ga je doen om ervoor te zorgen dat je als sterke personal brand bekend staat?

Contact   06 102 88 777 info@coach-counsellor.nl
Gerelateerde pagina's[+]
Gerelateerde pagina's[-]