2010 persoonlijk plan
december 2009 - Bent u druk met ondernemen, managen en leidinggeven dan schiet het nadenken over de toekomst er vaak bij in. Toch is het belangrijk hierover na te denken. Er zijn wellicht wel een paar momenten te blokken om eens na te denken over wat u in 2010 gaat doen.
Heeft u nu al beelden in uw hoofd hoe u de dingen wilt gaan veranderen en wellicht verbeteren?
Met een tiental vragen geven wij u een aanzet ter prikkeling en om u ideeën te geven om uw eigen plan voor 2010 te maken.
We gaan u helpen kijken naar uw
- persoonlijke doelen
- omgeving
- klanten
- omzet en beloning
Veel succes!
Uw persoonlijke doelen
- Als uw leven precies was zoals u het wilde, wat zou u dan doen? Wat zijn de vijf belangrijkste doelen die u in 2010 wilt bereiken? Wat zou u blij maken als u dat voor elkaar zou krijgen in 2010?
De omgeving
- Wie zijn de mensen waarmee u het liefst werkt, die u het meest waarderen en het meest enthousiast waren over het werk wat u deed? (en op wie u zich dus het meest gaat richten in het nieuwe jaar)
-
Uw klanten
- Welke klanten zou u het liefst gedag zeggen vanwege een hoog “pain in the ass”-gehalte? Welke vijf marketingmethoden werken voor u het beste om klanten te krijgen? Waar ligt voor u de grootste kans om meer klanten te krijgen en groei in uw bedrijf mogelijk te maken?
- Wat zou u het liefst voor uw klanten willen betekenen en geeft u de meeste vervulling in uw werk? (en wat betekent dat voor het werk wat u doet?)
- Waar vragen uw klanten regelmatig om, wat vinden ze lastig? (en waar liggen dus kansen om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen?)
Uw persoonlijke effectiviteit
- Wat is in uw leven of werk het grootste obstakel om succesvol te zijn (en wat kunt u daar aan doen)?
- Welke werkzaamheden zuigen energie en leveren u niks op (en gaat u dus mee stoppen in 2010)?
en tot slot de omzet en beloning
- Hoeveel geld zou u in 2010 jaar willen verdienen?
- Waar laat u omzet en kansen onbenut in uw bedrijf of organisatie?
- Welke inkomensstromen zou u makkelijk kunnen toevoegen aan uw bedrijf?